نقد پيش بينی های محمد حسين اديب

دوازده انتقاد تیم تحقیق از محمد حسین ادیب

دوازده انتقاد تیم تحقیق از محمد حسین ادیب

یک – از ما مدام پرسش میشود کی بخریم ولی سئوال نمیشود چه زمانی بفروشیم این شیوه پرسش باید مورد انتقاد صریح واقع شود سایت به کفایت در این خصوص صریح نیست .

دو- مدام سئوال میشود چگونه از تورم نوسان گیری کنیم ولی پرسیده نمیشود چگونه بهره وری را بالا ببریم در حالیکه ٨٠ درصد عامل حذف از بازار پائین بودن بهره وری است این شیوه پرسش باید مورد انتقاد بیشتر واقع شود .

سه -جامعه ایران در فضای تلگرام به یک اجماع رسیده است روند فرار از تمام مسائلی که باید حل شود، شما اجازه نمی دهید انتقاد از این فضا به الویت خبری سایت تبدیل شود ، شما بعضی از مقالات ما را در انتقاد از این فضا اجازه انتشار نمی دهید تحت عنوان اینکه در این مورد موج خبری ایجاد نکنید.

چهار- شما اجازه نمی دهید تا تاثیر حذف یارانه انرژی بر نرخ دلار ، باز شود و استدلال می کنید که جامعه ظرفیت این بحث را ندارد لذا بحث عوامل موثر بر نرخ دلار ناقص طرح میشود .

پنج – شما معتقد به انتقاد آرام از نظام بانکی هستید و مطالب ما را سانسور می کنید هفته قبل این عبارت را از تحلیل بچه ها حذف کردید :
مردم مشکلات نظام بانکی را درک نمی کنند و در این مورد دولت قوی تر از مردم نیست.

شش – هفته ماقبل این جمله را سانسور کردید :
دولت و مردم بوسیله یک سری بانکدار به بازی گرفته شده اند دولت بازیچه یک مشت مدیر عامل بانک است .

هفت – پنجاه کانال فاسد تلگرامی با گرفتن پول « تحلیل تبلیغی » منتشر می کنند ، رشوه می گیرند و مردم را تشویق به خریدن حباب می کنند ، شما معتقد اید از سیاست ها باید انتقاد کرد و نه شخصیت ها و لذا اجازه می دهید این حباب ها معرفی و نقد شود ولی اجازه نمی دهید این کانال های فاسد که ٨٠ درصد فضای تلگرام را دارند به نام مورد حمله قرار گیرند وقتی هفته گذشته لیست ٢٠ کانال فاسد بورسی ارائه شد که در جلسات شبانه پول می گیرند تا سهام بنجل را تحت عنوان سهام ممتازه معرفی کنند اجازه انتشار ندادید و گفتید نام را حذف کنید و با محتوا مخالف نیستید .

هشت – کانال در مورد خودرو سکوت کرده است و همه به این معترض اند ؛ شما ظاهراً پس از مقاله ای که در دوران ریاست … بر مجلس نوشتید که خودرو سازان نباید به مراکز حساس تصمیم گیری کشور نزدیک شوند و بین آنها خودرو رایگان توزیع کنند ( فقط ٧ نماینده مجلس خودرو رایگان نگرفتند ) در این خصوص سکوت کرده اید شما علاقه ای به شکستن سکوت ندارید.

نه -شما تعدادی از مقالات تیم تحقیق را تحت عنوان ذیل اجازه انتشار نمی دهید :

« مطلب درست است اما ممکن است عده ای را به اشتباه بیندازد و تصمیم غلط بگیرند» ما که مسئول تصمیم های غلط مردم نیستیم ، بهترین تحلیل های ما به این طریق اجازه انتشار نمی یابد . هیچ کس حق ندارد ما را مشاور معاملات خودش قرار دهد و این را بار ها اعلام کرده اید ، هدف کانال افزایش قدرت تحلیل مردم است و مسئول سود و زیان مردم نیست و هر کس جز این فکر می کند و به خاطر تحلیل کانال ، بعد می خواهد طلبکار ما شود بهتر است از کانال خارج شود ، مشاوره کنند اما خودشان تصمیم بگیرند و هر کس جز این فکر می کند درک درستی از نقش رسانه ندارد ، رسانه که مسئول سود و زیان مردم نیست ،بیم از چنین افرادی باعث می‌شود ما خیلی حرف هایشان را نزنیم.

ده – از ما می خواهید که گزاره ذیل را ملایم تئوریزه کنیم ؛ هم بگوئیم هم نگوئیم چون مردم ظرفیت ندارند و این اشتباه است این را باید صریح تر گفت :

«بیزینسی که فروش آن از نظر تعدادی و نه ریالی در حد ٣٠ درصد سال ٩۶ است اداره آن اقتصادی نیست ».

یازده – شما از ما می خواهید که گزاره ذیل را به تلویح و نه تصریح طرح کنیم و این اشتباه است در این حوزه باید صراحت بیشتر داشت :

« دولت حقوق ۴ میلیون شاغل و بازنشسته را از محل نفت پرداخت می کرد و حالا باید از محل مالیات و کاهش یارانه انرژی پرداخت کند » .

دوازده – وقتی در ماه گذشته دلار از ١٢ هزار تومان گذشت بودجه آبونمان در سایت های تحلیلی خارجی با بیش از هزار دلار عضویت سالانه را قطع کردید زیرا عضویت در این سایت ها ۵٣ درصد درآمد کانال از محل فروش سمینار ها را می بلعد در حالیکه قطع این ارتباط ، بر کیفیت مطالب تحلیلی تیم تحقیق بسیار موثر است ما خواهان بر قراری مجدد عضویت در سایت های تحلیلی با آبونه بالای هزار دلار هستیم.