بدهی به بانک

سود بانکها به سپرده عامل افزایش دلار ، مسکن و سهام ‌

سودبانکها به سپرده عامل افزایش دلار ، مسکن و سهام

بانکها سود فیک به سپرده پرداخت می کنند ، بانکها از محل هیچ ، به سپرده سود پرداخت می کنند.

بانکها در ماه گذشته ۴۴ هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود پرداخت کردند ، متوسط حقوق کارمند دولت در سال جاری ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است ، بانکها معادل حقوق ١٢ میلیون و ۵٠٠ هزار کارمند دولت در ماه سود به سپرده گذاران پرداخت می کنند.

دولت در ماه به ٢ میلیون و ۶٣۶ هزار نفر پرسنل دولتی حقوق پرداخت می کند و بانکها معادل حقوق ١٢ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر ، به عده ای سود سپرده پرداخت می کنند.

اما ۵٢ درصد سپرده ها فقط به ۴٠٠ هزار خانواده تعلق دارد یعنی بانکها تقریبا سه برابر حقوق پرسنل دولت به ۴٠٠ هزار خانواده سود سپرده پرداخت می کنند.

۵٢ درصدی ها چه می کنند ؟ اینها با این پول وارد بخش مصرفی اقتصاد نمی‌شوند ۵٢ درصدی ها با این پول تلویزیون ، گوشت و کفش نمی خرند، این پول وارد ۵ بخش میشود: دلار ، طلا ، مسکن ، سهام و خودرو و در این ۵ بخش تورم ایجاد می کند .

منتهی همزمان ۵٢ درصدی ها به سراغ یک بخش می رفتند ، از آذر ٩۶ تا شهریور ٩٧ به سراغ دلار رفتند، از مهر ٩٧ تا اردیبهشت ٩٨ به سمت مسکن رفتند بعد به سراغ بورس رفتند و اکنون برای اولین بار به طور همزمان به سراغ ، دلار ، مسکن ، سهام و خودرو رفته اند .

بازار در هر ۴ بخش دلار ، مسکن ، سهام و خودرو ملتهب است اولین بار است که همزمان چنین هجومی مشاهده میشود .

تا زمانی که بانکها از محل هیچ به سپرده سود پرداخت می کنند ؛ همین است که هست؛ آینده تکرار گذشته است اما در جایی دیر یا زود به این بازی مسخره در پرداخت سود پایان داده میشود و هر چهار بازار می ریزد .

البته تا زمانی که بازی پرداخت سود سپرده معادل حقوق ١٢ میلیون نفر ادامه دارد بازی افزایش قیمت ارز ، مسکن ، سهام و خودرو ادامه دارد منتهی معمولا نوبتی است اما الان نوبت را رعایت نمی کنند .

بازی تا کی ادامه دارد بر ما معلوم نیست ، مردم هم در این مورد به تشخیص خود عمل می کنند. در مورد پایان بازی سود سپرده توان پیش بینی نداریم و تا زمانی که بازی ادامه دارد بازی تورم بین پنج بخش هم هست ، منتهی معلوم نیست این بار چرا نوبت را رعایت نمی کنند.

از اعضای تیم تحقیق محمد حسین ادیب ( این تحلیل الزاما نظر تیم تحقیق تلقی نمیشود و اعضای مخالف پیام این مقاله نظر خود را مکتوب خواهند کرد).