چگونه شرکت خود را ارزیابی کنیم

راه نجات کسب و کارهای به بن بست رسیده

راه نجات کسب و کارهای به بن بست رسیده

مردم دو دسته اند :

دسته اول دو ویژگی دارند :

الف :مدام به سرزنش کردن شرایط می پردازند
ب- فقط بر دیدن اشکالات تمرکز دارند

?این گروه عمده تحلیل هایشان بر یک چیز استوار است : اوضاع این قدر ها که می گویند بد نیست ؛ بد تر از این است

?از تیم تحقیقاتی خواستم مطالب یک کانال تلگرامی را از این منظر بررسی کنند ، در ٧٣ درصد موارد ، مطالب طرح شده ترس و نگرانی را در مخاطب افزایش می داد ، در ٢۶ درصد موارد راه هایی برای موفقیت نشان می داد که راه حل های گلد کوئیستی بود ، در راه حل های گلدکوئیستی ، سود یک نفر از محل زیان دیگری بدست می آمد و فقط در یک درصد موارد فرصت هایی را معرفی می کرد که بازی برد – برد بود، در ٧٣ درصد موارد با خواندن مطالب مخاطب ، نمی تواند حتی هزار تومان بیشتر بدست آورد

?دسته دوم کسانی هستند که بر دیدن فرصت ها تمرکز دارند ، مطالب اینها دو دسته است : یا بر اساس گفته آنها می شود از زیانی جلوگیری کرد ، یا بر بنیاد آن ؛ می توان سود بیشتری در کسب و کار بدست آورد

?دسته اول فرصت ها را نمی بینند ، فقط بر دیدن اشکالات تمرکز دارند و دسته دوم فقط بر دیدن فرصت ها تمر کز دارند

?دسته اول فقط نگرانی و ترس شان را به مخاطب منتقل می کنند و دسته دوم ، این ایده را منتقل می کنند که با توجه به همه فساد ها و اشکالات ، چگونه می توان پول بیشتر بدست آورد

?با تفکر دسته اولی ها یک شغل هم نمی توان ایجاد کرد و تفکر دسته دوم ، ایجاد کننده شغل است

?دسته اول امید به سرمایه گذاری را در انسان می کشد و دسته دوم ، راهکارهای سرمایه گذاری موفق را نشان می دهد

نکته دوم :

?شمار زیادی از مشاغل موجود به بن بست رسیده اند و می گویند ؛ کاسبی نمی شود

?چگونه می توان کسب و کارهای به بن بست رسیده را نجات داد ؟ بر اساس تجارب من از پنج مشاوره در روز ، در ٣٠ درصد موارد ، علت به بن بست رسیدن یک کسب و کار این است که فرد به مهارت های جدید، نیاز دارد اما فاقد آن است

?از شما می پرسم : مهارت های ضروری که احتیاج دارید تا شغل مورد نیاز خود را پیدا کنید یا از شغل فعلی خود حذف نشوید کدامند ؟ عده زیادی یا این را نمی دانند یا می دانند یا حاضر نیستند برای یادگیری مهارت های جدید ، برنامه ریزی کنند

نتیجه گیری :

?اگر بر دیدن فرصت ها تمرکز نکنید و بدنبال یادگیری مهارت های جدید نباشید ؛ از بازار حذف می شوید

?با تفکر دسته اولی ها ، نمی توان ارزش افزوده ای ایجاد کرد

✍️ محمد حسین ادیب