٩٩ درصد گزینشی به مطالب من استناد می کنند

٩٩ درصد گزینشی به مطالب من استناد می کنند

مخاطب مطالب من باید وقت ، حوصله و انرژی داشته باشد تا یک چک لیست ۵٠ تایی از مطالب من تهیه کند حداقل باید فعال اقتصادی ، یک چک لیست ٣٠٠ تایی از مطالب من تهیه کند و ۵٠ نکته از ٣٠٠ نکته را که مرتبط با رشته فعالیت اوست از بین ٣٠٠ نکته استخراج کند بدون تهیه چک لیست ، به صورت گزینشی یک مطلب دو خطی را ملاک تصمیم درست ارزیابی کند « ساده سازی » است ساده سازی مطالب من چون مخاطب حوصله ندارد فقط برای گمراه شدن خوب است !

هر کس فونت خاص خود را دارد

چک لیست باید ١٠٠ تایی باشد و مخاطب باید ٢٠ نکته متناسب با فونت شخصیت خود به آن اضافه کند که حتما در مغایرت با مطالب من باشد ؛ اگر اینگونه نیستید شما روح مطالب من را درک نکرده اید اگر کسی در ٢٠ درصد موارد خودش را حجت نداند بهتر است استخدام شود و به صورت خویش فرما وارد بازار نشود

فقط کسانی که تفکر انتقادی دارند در بیزینس موفق اند ، « دید گاه های رقیب » محمد حسین ادیب در حوزه ریسک های سیستمی کدامند که توصیه های او را رد می کند ؟ ( ریسک های سیستمی اتفاقاتی بیرون از کسب و کار فعال اقتصادی است که روی می دهد و دسترنج فعال اقتصادی را به باد می دهد مثل افزایش نرخ ارز ) حداقل در ٢٠ مورد در چک لیست خود به توصیه های خلاف محمد حسین ادیب در حوزه « ریسک های سیستمی » عمل کنید ، در چک لیست شما حداقل ٢٠ مورد از توصیه های محمد حسین ادیب باید پذیرفته نشود و توصیه های مخالفین لحاظ شود ؛ اگر اینگونه نیستید شما « شخصیت انعطاف پذیر » ندارید و فعال اقتصادی موفق شخصیت انعطاف پذیر دارد

در هر رشته ٩٠ درصد گردش مالی در اختیار ١٠ درصد از فعالین اقتصادی است فعال اقتصادی موفق باید استراتژی معاملاتی ١٠ درصدی ها را مدام استخراج کند و حداقل در ده مورد در چک لیست خود رفتار بازیکن های اصلی رشته خود را آئینه رفتار قرار دهد در گام بعدی مخاطب باید به ١٠٠ نکته استخراج شده وزن بدهد ممکن است یک عامل وزن ۵٠ درصدی داشته باشد و بر اساس وزن تصمیم بگیرد

مخاطب باید از چک لیست ١٠٠ تایی بر ٢ نکته تمرکز کند یعنی الویت بندی کند و اگر کسی بر بیشتر از ٢ نکته تمرکز کند ؛ الویت های خود را درست تشخیص نداده است ٩٩ درصد به مطالب من گزینشی برخورد می کنند و استناد به مطالبی که در گزینش نیامده و از من است به رد « تحلیل گزینشی » منجر میشود

ساده سازی مطالب که ٩٩ درصد از مخاطبین با مطالب من انجام می دهند برای گمراه شدن خوب است یکی از دوستان به وزارت نفت رفته بود زنگنه به او گفته بود تا ۶ ماه حرف نزن فضای بخش نفت به قدری پیچیده است که هر حرفی در ۶ ماه اول بزنی پشیمان می شوی مطالب من را بعد از دیدن ۵٠ سمینار و تهیه چک لیست از آن نقد کنید و اگر غیر از این عمل کنید در پایان ۶ ماه پشیمان می شوید

عصر گزینشی برخورد کردن ، ساده سازی و بدون چک لیست نظر دادن گذشته است و تحلیل های اینگونه برای طعمه شدن در اقتصاد خوب است نه در خصوص مطالب من ؛ هر کس که می خواهد در اقتصاد به صورت خویش فرما ورود کند باید برای تصمیم گیری چک لیست ١٠٠ تائی داشته باشد در غیر این صورت بهتر است استخدام شود ؛ حضور به صورت خویش فرما بدون چک لیست ، باعث میشود در طی حدود یک سال به وسیله حرفه ای ها ؛ یک لقمه شود

اینکه ٨٠ درصد فعالین اقتصادی خرج شان بیشتر از دخل شان است به سبب نداشتن چک لیست و نگاه یک مجهولی به بیزینس است هزینه نداشتن چک لیست  و هزینه نداشتن حوصله برای تهیه چک لیست ، فزونی خرج از دخل است بر دو چیز تمرکز کنید واقعی بودن درآمد و قابل دفاع بودن هزینه ها در یک مشاوره فرد گفت نه درآمد ها را واقعی دیده ام و نه هزینه ها قابل دفاع اند

هر چک لیست در ٢ مورد در ماه باید اصلاح شود

چون باید ماهانه ١.۵ درصد محصول دیگری ارائه داد هر ۶ ماه یکبار در مدیریت شرکت در « تصمیم سازی »باید یک طوفان فکری ایجاد کرد و همه اصول اداره شرکت را یکبار مورد ارزیابی مجدد قرار داد و این باید اولین اصل چک لیست باشد ؛ آیا اینگونه هستید ؟

نتیجه گیری : با گلستانِ رُخَت، روی دگر نتوان دید