طلای ساخته شده

چرا نبايد طلای ساخته شده و سكه بخريم؟

چرا نبايد طلای ساخته شده و سكه بخريم؟

فروش مجدد طلای ساخته شده افت قيمتی سنگينی دارد.

در دهه ٨٠ ايران برای مدت ده سال ، دومين كشور دنيا از منظر بالا بودن نرخ تورم و در سال ١٣٩١ ايران اولين كشور دنيا از نظر ميزان نرخ تورم بود.

تورم بالای دهه هشتاد و به خصوص تورم بالای سال ٩١ ، افت قيمت خريد طلای ساخته شده را جبران می كرد.

خريد طلای ساخته شده در دهه هشتاد گونه ای پس انداز جذاب تلقی می شد.

تورم سنگين دهه ٨٠ خريد طلای ساخته شده را نه تنها جبران ، بلكه مازاد قابل ملاحظه ای نيز ايجاد می كرد اما طی سه سال آينده اينگونه نخواهد بود.

تورم طی سه سال آينده ، زيان ناشی از فروش طلای ساخته شده را جبران نخواهد كرد ، خريدار طلا منبعد نبايد انتظار داشته باشد خريدی فاقد توجيه اقتصادی انجام دهد و بعد از محل تورم ، نه تنها زيان جبران شود بلكه انتفاع قابل ملاحظه ای نيز ايجاد شود.

منبعد خريد طلای ساخته شده گونه ای خودكشی اقتصادی است؛

خريد طلای ساخته شده بوسيله زوج های جوان آن هم در ابتدای زندگی ، سنت ناپسندی است كه از همان ابتدا اقتصاد خانواده را در مسير نادرست قرار می دهد؛

زوج جوانی كه فاقد مسكن است بايد مناسك ازدواج را به خواندن خطبه عقد محدود كند و صرفه جوئی ايجاد شده را برای رهن واحد مسكونی تخصيص دهد؛

سكه اكنون به قيمت طلا حدود پنج درصد حباب دارد
، اگر نرخ بهره برای مدت بيش از سه سال ، بيش از ده درصد از نرخ تورم بالاتر باشد ، حباب های قيمتی می تركد ، اكنون چهارمين سالی است كه نرخ بهره بيش از ده درصد از نرخ تورم بالاتر است اين اختلاف به سقوط همه حباب ها از جمله حباب نرخ سكه می انجامد.

منابع ناشی از هديه به زوج های جوان با سكه ای كه پنج درصد حباب دارد و خريدن طلا و جواهراتی كه بلافاصله ٥٠ درصد افت قيمت دارد بايد صرف رهن واحد مسكونی زوج های جوانی شود كه فاقد مسكن اند.

اقتصاد هيچ اشتباهی را نخواهد بخشيد ، در دهه قبل اشتباهات زوج های جوان در خريد های مرتبط با مناسك ازدواج . با تورم بخشيده می شد و در دهه پيش رو ، زوج های جوان با كار كردن خويش بايد هزينه اشتباهات خود را پرداخت كنند ، اطرافيانی كه زوج های جوان را غرق توصيه های اقتصادی غلط می كنند اين را نيك به خاطر داشته باشند.

تقريبا زوج های جوان حقوق يك سال اول زندگی خود را صرف جبران زيان خريد های نامناسب خود می كنند و البته اين انتخاب آنهاست.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید