موفقیت در کسب و کار

ارائه بسته ٢٠ تایی برای موفق باقی ماندن در بازار

ارائه بسته ٢٠ تایی برای موفق باقی ماندن در بازار

( قسمت اول ، شش راه حل  از ٢٠ راه حل ) 

✍️تیم تحقیق محمد حسین ادیب

سه الویت اول : 

تمرکز اول : آیا در فروش موفق اید؟ سراغ عامل دیگری نروید اگر مشکل دارید و  در بخش فروش نیستید در زنجیره ای هستید که حلقه آخر آن زنجیره در فروش موفق نیست ، فروش منعکس کننده کلیه اطلاعات است 

تمرکز دوم : راه حل یک چیز بیشتر نیست راه حل باید بتواند مشکل فروش را حل کند اگر به راه حلی می رسید که هیچ تاثیری روی فروش ندارد وقت خود را بیهوده تلف می کنید 

تمرکز سوم : در مقایسه ؛ رقبا در فروش چه مزیت هایی در ماه گذشته نسبت به شما داشتند اگر رقبا را رصد نمی کنید و موفق اید موفقیت شما از روی شانس بوده است و نه آمادگی ، بزرگترین مشاور شما در فروش رقبا هستند 

چهار- داشبورد داشته باشید 

همه آمار و ارقام کلیدی برای اداره شرکت باید در یک صفحه چکیده شود و اگر نیاز به آمار دیگری بود و در داشبورد نبود از این لیست تلقی داشبورد نداشته باشید ، مدیر و هیئت مدیره اگر برای کنترل شرکت نیاز به آمار دیگری داشت که در داشبورد نبود باید به داشبورد اضافه شود و در عین حال داشبورد نباید بیشتر از یک صفحه باشد 

پنج – داشبورد باید فروش محور باشد 

اعداد و ارقام کلیدی که هر روز و هر ماه باید آنها را کنترل کنید کدام اند ؟ هر نوع سیستم کنترلی باید مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر گذار بر فروش باشد 

شش -با بسته ٢٠ تایی همواره پیش برید 

ساده کردن چیز ها و تبدیل کردن اهداف کلی به بسته های ٢٠ تایی جزئی 

باید توانایی داشته باشید برای ساده کردن کارها

و ریز کردن موضوعات به مفاهیم ساده تر  و کوچکتر

مشکل را به نکته جزیی تبدیل کنید 

خلاصه مطلب : مشکل باید به بسته ٢٠ تایی از جزئیات تبدیل شود هر وقت حرف می زنید با بسته ٢٠ تایی حرف بزنید 

محمد حسین ادیب : ما در تحلیل محتوا مطالب را به صورت بسته ده تائی یا ٢٠ تائی ارائه می کنیم کسانی که فقط یک عامل از مطالب ما را به عنوان مطالب ما مطرح و نقد می کنند مطالب ما را نقد نمی کنند ؛ دارند اعتراف می کنند که تک عاملی فکر می کنند و در اقتصاد تحلیل تک عاملی وجود ندارد ، اینها با نقد تک عاملی،  خودشان را معرفی می کنند اما نشان می دهند که دارند ما را نقد می کنند ؛ اینها به بهانه نقد ما ، خودشان را در معرض نقد دیگران قرار می دهند و اگر در بیزینس شخصی خود نیز به تک عامل ها واکنش نشان دهند جز موفق های بازار نخواهند بود

قسمت دوم ارائه بسته ٢٠ تایی برای موفق باقی ماندن در بازار ( سه راه حل  از ٢٠ راه حل ) 

✍️تیم تحقیق محمد حسین ادیب

هفت – معیار در سنجش عملکرد 

معیاری که درستی عملکرد خود در فروش را با آن می سنجید کدامست؟ این معیار باید تعریف شده باشد و به خاطر داشته باشید حتما باید در مقایسه با رقبا باشد و نه مقایسه با گذشته خودتان ، خودتان را با خودتان مقایسه نکنید خودتان را با رقبا مقایسه کنید 

هشت – مزیت قیمتی داشته باشید 

معیار در گام اول باید « مقایسه قیمتی » محصول شما با رقبا باشد ، باید ببینید آیا در ارتباط با رقبا مزیت قیمتی دارید ؟ مزیت قیمتی یعنی اینکه مشتری اگر از پنج جا قیمت گرفت شما از چهار جا ارزان تر باشید ( به این می گویند مزیت قیمتی ) 

اگر مشتری مشابه محصول شما را از بازار قیمت گرفت و شما از چهار تا گران تر بودید وقت خود را تلف کنید شما مشکل در قیمت گذاری دارید و دیر یا زود از بازار حذف میشوید شما کاندید اخراج از بازارید 

نه – مزیت در هزینه تمام شده 

برای داشتن مزیت قیمتی،  باید مزیت در هزینه تمام شده داشته باشید برای داشتن مزیت رقابتی باید از ٨٠ درصد رقبا ارزان تر اداره شوید 

مزینت در هزینه تمام شده یعنی از ٨٠ درصد رقبا گران تر اداره نشوید 

برای احصا مزیت در هزینه تمام شده و اینکه ببینید از  ٨٠درصد رقبا ارزان تر اداره میشوید یا نه ؛   باید ده قلم از اقلام هزینه خود را که بیشترین وزن را در هزینه دارد ماهانه احصا کنید و در داشبورد قرار دهید و مشخص کنید هر کدام از اقلام چند درصد از هزینه کل را شامل میشود

مثلا دستمزد چند درصد از  کل هزینه شما را تشکیل می دهد 

مثلا اجاره چند درصد از اقلام هزینه شما را تشکیل می دهد 

ده – مقایسه هر قلم از اقلام ده گانه هزینه در مقایسه با رقبا 

در گام بعد وزن هر قلم از اقلام ده گانه هزینه شرکت خود را با رقبا مقایسه کنید ؛ مثلاً  اجاره چند درصد از هزینه ماهانه شما را تشکیل می دهد و نزدیک ترین رقیب شما در محل اجاره؛ چند درصد از  کل هزینه او را تشکیل می دهد ؟

اگر مغازه یا دفتر به خودتان تعلق دارد قیمت روز دفتر یا مغازه چقدر است  و اگر مغازه را می فروختید و پول آن را سپرده گذاری یکساله می کردید چقدر در سال سود سپرده  دریافت می کردید و حالا سود سپرده یکساله را تقسیم بر ١٢ کنید و به جای اجاره مغازه یا دفتر بیاورید