قیمت دلار

عوامل موثر بر نرخ دلار (ده عامل – عامل پنجم)

عوامل موثر بر نرخ دلار ( ده عامل – عامل پنجم )

 

سطح بحران در روابط ايران و امريكا از حد معيني كه بيشتر شود ، نفت واكنش نشان مي دهد و قيمت نفت روند افزايشي مي يابد و آمريكا اين را نمي خواهد .

لذا آمريكا مراقب است بحران در روابط ايران و آمريكا وارد سطوحي نشود كه قيمت نفت واكنش نشان دهد .

سطح قبلي روابط ايران و آمريكا براي قيمت نفت چيز خوبي نبود .

اگر امريكا وارد فاز انتخاباتي شود و سياست خارجي آمريكا بر ايران تمركز داشته باشد اين به نفع ترامپ نيست لذا ترامپ با سرعت تمركز سياست خارجي آمريكا را از روي ايران برداشت .

عربستان دولتي بد نام است و آمريكا نمي خواهد بگونه اي در اختلافات ايران و عربستان ورود كند كه در افكار عمومي اين تلقي ايجاد شود كه دارد از عربستان بد نام حمايت مي كند لذا تلاش دارد نشان دهد به همان اندازه كه از ايران دور است از عربستان نيز دور است لذا آمريكا تلاش مي كند دوگانه اي را نشان دهد از يك سو به همان اندازه كه از ايران دور است از عربستان هم دور است اما به همان اندازه كه به عربستان نزديك است به ايران نزديك نيست .

قيمت دلار رو به كاهش است و اين گواه كاهش فشار آمريكا به اقتصاد ايران است ، امريكا به صورت ضعيف اما قابل تشخيص در حال كاهش فشار به اقتصاد ايران است .

امريكا تحريم مواد غذائي و دارو را تسهيل كرد .

عده اي ادعا مي كنند به صورت غير رسمي مبادله زندانيان بين ايران و آمريكا در حال انجام است .

رضا میرآبیان سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس : اکنون برفضای یمن یک نوع آتش بس غیر رسمی حاکم است اما سعودی ها هنوز مذاکره و آتش بس را نپذیرفته اند.

امريكا در مورد نقص تحريم نفت ايران به وسيله خارجي ها ديگر خيلي شلوغ نمي كند .

بفهمي نفهمي آمريكا مشغول تعديل سياست خود در ارتباط با ايران است به نظر مي رسد كمي كوتاه آمده است .

اين مقاله ناظر به آينده نيست و فقط شرايط امروز را نشان مي دهد ، همه چيز مي تواند به سرعت تغيير كند .

در جاهائي كه امكان اظهار نظر ممبر ها در كانال تلگرام و اينيستا گرام محمد حسين اديب هست لطفا ما را تاييد نكنيد ، اگر مطالب ما را رد مي كنيد همراه با راه حل باشد كه اگر مطلب ما اشتباه است بنويسيد مطلب صحيح چيست و راه حل كدام است

مطالب اين مقاله به مفهوم تاييد نرخ موجود دلار نيست و نوسانات آينده آن را هم چه رو به بالا و چه رو به پائين نشان نمي دهد .

محمد حسين اديب