قیمت دلار

چهار رويداد مؤثر در منطقه بر نرخ دلار در ايران

چهار رويداد مؤثر در منطقه بر نرخ دلار در ايران

تا سه ماه آينده ترامپ آنچنان درگير نبرد با مجلس نمايندگان است كه فرصت پرداختن به ايران را ندارد در نتيجه از دامنه فشار آمريكا به ايران كاسته ميشود.

اسرائيل تا سه ماه آينده آنچنان درگير انتخاب دولت جديد است كه تمركز بر سياست خارجي از دستور كار دولت خارج ميشود خروجي اين روند ، كم فعال شدن اين دولت در ارتباط با ايران در برش سه ماه آينده است.

عربستان به درستي فهميد با اوج گيري بحران با ايران ، نه مي تواند روي آمريكا حساب كند و نه امارات ، عربستان قبلا تصور مي كرد مي تواند مشكلات اش را در ارتباط با ايران با آمريكا به اشتراك بگذارد عربستان در حال فهميدن اين نكته است كه نمي تواند با پول، آمريكا را در درگيري با ايران به دنبال خود بكشاند .

هيكل سردبير روزنامه الاهرام ٢٠ سال قبل نوشت عربستان در گير جنگ با يمن مي شود و در اين جنگ شكست مي خورد ، فعلا جنگ يمن دارد فاز تازه اي ميشود ، در سه سال اول جنگ يمن ابتكار عمل در دست عربستان بود و در فاز دو ، ابتكار عمل در دست شيعيان يمن خواهد بود .

فضاي شبکه های اجتماعی در ايران انتظار چهار رويداد فوق را نداشت و هيچ كدام را نتوانست پيش بيني كند .

فضای شبکه های اجتماعی در ایران در حوزه سیاست نگاه ژئو‌پلیتیک بروز ندارد لذا به شدت عقب افتاده است و اقتصاد را با نگاه « اخبار محور » به سیاست و نه « ژئو‌پلیتیک محور » به مسیر های خطا هدایت می کند ، پیش بینی نادرست از تحولات منطقه در کانال های تلگرامی ، مردم ایران را در پیش بینی نرخ ارز از ۱۶ اردیبهشت به بعد دچار خطا کرده است .

چهار رويداد فوق ، بر نرخ ارز در ايران مؤثر است ، روند چهار رويداد فوق ، انتظارات تورمي در ايران را از حركت به سمت ارز ، دور می کند .

تحلیل های سیاسی موجود در کانال های تلگرامی در خصوص تحولات منطقه ، خیلی ضعیف است اما این تحلیل های بنجل ، مبنای پیش بینی نرخ ارز در بدنه افکار عمومی شد و هزاران نفر را از ۱۰ شهریور ۹۷ تا کنون در حوزه ارز به خاک سیاه کشاند

عضو سياسي تيم تحقيق محمد حسين اديب

محمد حسین ادیب :
?این تحلیل الزاما نظر سایت تلقی نمیشود .
?این تحلیل به معنای تایید نرخ موجود ارز نیست .