قیمت یک اونس طلا در بازار جهانی

پیش بینی قیمت طلا (ده مقاله – مقاله اول)

پیش بینی قیمت طلا ( ده مقاله – مقاله اول )

قیمت طلا در سال ۱۹۳۱ میلادی ، ۳۱ دلار بود.

چرا سال ۱۹۳۱ به عنوان سال پایه برای طلا انتخاب میشود ؟ طلا باید همواره با سال ۱۹۳۱ مقایسه شود.

در سال ۱۹۳۱ دلار به جای پول انگلیس به عنوان ارز واسطه برای تسویه حساب های بین المللی به کار گرفته شد اما این پرسش مطرح بود که دلار فقط یک کاغذ است و چرا باید مورد مردم دنیا به آن اعتماد کنند لذا آمریکا اعلام کرد دلار کاغذ نیست و هر کس معتقد است دلار کاغذ است می تواند ۳۱ دلار بدهد و یک اونس طلا دریافت کند .

پس آمریکا اعلام کرد دلار به خوبی طلا هست و کاغذ نیست .

این روند تا سال ۱۹۷۱ ادامه داشت قیمت طلا از سال ۱۹۳۱ به مدت چهل سال تا سال ۱۹۷۱ ثابت بود در سال ۱۹۷۱ قیمت یک اونس طلا همچنان ۳۱ دلار بود.

عده ای قیمت طلا در ایران را با اول انقلاب مقایسه می کنند و می گویند هیچ چیز به اندازه طلا گران نشده است ، این مقایسه غلط است چهل سالی که قیمت طلا در دنیا ثابت بود در این مقایسه مد نظر قرار نمی گیرد ، قیمت طلا را باید با سال ۱۹۳۱ که طلا پشتوانه دلار قرار گرفت مقایسه کرد.

در ۹ مقاله دیگر به مرور عوامل موثر بر نرخ طلا در بازار جهانی تحلیل خواهد شد پیام تحلیل امروز یک نکته است طلا باید با سال ۱۹۳۱ مقایسه شود .

خوانندگان توجه کنند در سال ۱۹۳۱ برابری دلار در مقابل ارز های دیگر ۸۰ درصد کاهش یافت ، تقاضا میشود دقت شود کاهش ۸۰ درصدی ارزش دلار در مقابل ارز های دیگر به معنای کاهش ۸۰ درصدی قیمت طلا در سال ۱۹۳۱ بود و سپس این قیمت به مدت چهل سال ثابت بود به این نکته توجه شود تا بحث های بعدی حول و حوش این نقطه ادامه یابد .

اشتباهات محمد حسین ادیب در پیش بینی آینده :

بر اساس ضوابط موسسه رتبه سنجی شیکاگو‌ ، که چهارچوب کاری نهاد های تحقیقاتی « ریسک محور » در دنیا را تعیین می کند ، شرکت تحقیقاتی محمد حسین ادیب که با هدف « نمایش نقاط پر ریسک اقتصاد ایران » تاسیس شده موظف است سالانه در ۱۰۰ مورد آینده را با تکیه بر نقاط پر ریسک ، پیش بینی و اگر در پیش بینی آینده دچار خطا شد آن را اعلام و در معرض دید مخاطب قرار دهد ، محمد حسین ادیب اعلام می کند حد نصاب ۱۰۰ پیش بینی طی ۵ سال گذشته رعایت و در خصوص اطلاع رسانی در خصوص خطا در پیش بینی آینده ، در نیمه دوم سال ۹۶ به مدت چهار ماه از آذر ۹۶ لغایت اسفند ۹۶ این کانال در پیش بینی قیمت مسکن دچار خطا شد و خطا در پیش بینی قیمت مسکن متاسفانه فقط از فرودین ۹۷ اصلاح شد . مخاطبین با عنایت به این خطا ، در خصوص ماندن در کانال تصمیم بگیرند ، چهار اشتباه دیگر محمد حسین ادیب در پیش بینی آینده طی ۳۰ سال گذشته بر اساس پروتکل شیکاگو اطلاع رسانی خواهد شد .