پیش بینی قیمت طلا ( ده مقاله – مقاله دوم )

پیش بینی قیمت طلا ( ده مقاله – مقاله دوم )

قیمت طلا (در بازار جهانی و نه ایران )در بلند مدت آیا قابل پیش بینی است ؟

در بلندمدت ( با کوتاه مدت و میان مدت اشتباه نشود ) قیمت طلا تا ٩٠ درصد رابطه یک به یک با تورم در آمریکا دارد به میزانی که در آمریکا تورم میشود طلا گران میشود ، تورم زدائی شده یعنی اگر قیمت یک اونس طلا در سال ١٩٣١ با قیمت امروز اش مقایسه شود و از آن تورم داخلی آمریکا کسر شود قیمت یک اونس طلا حالا ٧١ دلار است نه ١۴۶٠ دلار ( در لحظه تهیه گزارش )

یعنی از سال ١٩٣١ میلادی تا کنون یعنی طی ٨٨ سال گذشته یک اونس طلا از ٣١ دلار به ٧١ دلار افزایش یافته است ، تورم زدایی شده طلا در بلندمدت سالی خیلی کمتر از نیم درصد افزایش می یابد اختلاف ٧١ دلار با قیمت روز طلا یعنی ١۴۶٠ دلار ، تورم در این فاصله در آمریکاست .

در بلند مدت آمریکا ، مستعد تورم بسیار سنگینی است ، ٨٠ درصد آمریکایی ها یک عمر است که دارند ٢٠ درصد بیشتر از درآمد خود از محل استقراض زندگی می کنند ، اساسا آمریکا یک عمر است که از محل استراض زندگی میکند و بالاخره روزی باید این بدهی را پرداخت کنند اما آمریکا تنها ملتی است که نباید بدهی را پرداخت کند ، آمریکا دلار چاپ می کند و بدهی را پرداخت می کند اما پرداخت بدهی از محل چاپ دلار به تورم منجر میشود

به میزانی که در آمریکا تورم میشود طلا گران میشود

اما چه زمانی آمریکا شروع می کند بدهی خود را با چاپ دلار پرداخت کند معلوم نیست ، اما قضیه کوتاه مدت نیست ، در بلندمدت هم کانال پیش بینی خاصی ندارد.

لذا تورم سنگینی در آمریکا در پیش است و بدنبال آن افزایش سنگین قیمت طلا .

بحث بالا به کوتاه مدت مربوط نیست ، بر اساس این تحلیل در کوتاه مدت تصمیم نگیرید ، بلند مدت هم بحث امروز و فردا نیست .

معمولا در کوتاه مدت طلا نوسان های رو به پائین و رو به بالای سنگینی دارد .

در یک ویدئو حدود پنج دقیقه ای در بنر بعد از دید سوم داستان طلا را تشریح می کنم .

طی سه ماه آینده ، ٧ مقاله دیگر در مورد طلا منتشر میشود و بحث به پایان می رسد.

محمد حسین ادیب:
موسساتی که به پیش بینی آینده می پردازند باید استاندارد موسسه رتبه سنجش شیکاگو را رعایت کنند و ما میلی متری رعایت می کنیم ، ما باید در مکان در معرض دید موثر ، اعلام کنیم پیش بینی آینده بطور متوسط ٣٠ درصد امکان اشتباه دارد در تحلیل های محمد حسین ادیب ، چهل درصد امکان اشتباه متصور باشید و بعد آن را مطالعه کنید. کسانی که توقع بیش از این از تیم تحقیق ما دارند لطفا کانال را ترک کنند ما قادر به پوشش این سطح از توقع نیستیم . در فضای مجازی فقط به سه اشتباه ما در پیش بینی آینده طی ٢٠ سال گذشته اشاره میشود ما خیلی بیشتر از این اشتباه کرده ایم اشتباهات ما را نمی بینید. در انتشار هر تحلیل ، اعضای تیم تحقیق حداقل بر پنج اشتباه هم دیگر دست می گذارند چطور ما فقط سه اشتباه داشته ایم این نوع دفاع بد ، در تیم تحقیق من اعتماد به نفس کاذب ایجاد می کند. من حداقل در انتشار هر تحلیل ، مانع سه اشتباه یا بدفهمی میشوم. من حداقل در روز دوبار تمرین می کنم چگونه اشتباه تیم تحقیق را بدون اینکه دلخور شوند تذکر دهم ، تمرین می خواهد .