پیش بینی آینده نرخ دلار

پیش بینی نرخ دلار

پیش بینی نرخ دلار

محمد حسین ادیب ( مقاله دوم راهبردی در پیش بینی نرخ دلار و پیش بینی آینده اقتصاد ایران)

سه متغیر اصلی :

اول – بین نرخ دلار در ایران و تعلل بانک مرکزی ایران در اخذ سیاست انقباضی رابطه ای یک به یک وجود دارد ، این نرخ ارز ، تابع نظمی است برگرفته از تاخیر در سیاست انقباضی بوسیله بانک مرکزی.

دوم – بین نرخ دلار و عدم اخذ اصلاحات اقتصادی به وسیله دولت روحانی نیز ارتباطی وثیق هست ، اصلاحات اقتصادی دوگام نخست دارد اول : آزاد سازی قیمت ها و یا حذف یارانه انرژی و دوم : مقررات زدائی ، اگر دولت وارد این فاز شود نرخ دلار بگونه ای دیگر تقویم میشود .

سوم : آنچه که در جهان رخ می دهد واکنش به نظمی است که به سبب تاخیر بانک مرکزی آمریکا در اعمال سیاست انقباضی ایجاد شده است ، تغییر سیاست بانک مرکزی آمریکا از انبساطی به انقباضی ، به کاهش شدید ارزش دلار در بازار جهانی منجر میشود و ثروت مردم جهان در شش بار سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا در گذشته ، بطور متوسط ۴٠ درصد کاهش یافته است .( با قیمت دلار در ایران اشتباه نشود منظور ارزش دلار در مقابل ارز های دیگر است )

پیش بینی نرخ ارز برای فردا و یا یک ماه آینده ، باید با سه پیش فرض انجام شود ، بانک مرکزی ایران به تعلل در اخذ سیاست انقباضی ادامه می دهد ، دولت از اجرای اصلاحات اقتصادی خود داری می کند و بانک مرکزی آمریکا در اخذ سیاست انقباضی به سبب ملاحظات انتخاباتی خود داری می کند و همه چیز را به بعد از انتخابات منوط کرده است که البته در آن دوره طوفان در راه است .

پیش بینی نرخ ارز بدون لحاظ سه مولفه فوق ، شبیه استدلال کسانی است که از فروردین ٩٢ تا آذر ٩۶ سپرده گذاری در بانکها را بهترین و تنها راه ثروتمند شدن می دانستند و با افزایش نرخ دلار ، ثروت سپرده ای آنها ، دو سوم ارزش اش را از دست داد .

کسانی که برای خرید و فروش دلار در فردا و کوتاه مدت سیگنال می خواهند تیم تحقیق محمد حسین ادیب از ورود به آن خودداری می کند ، ما وارد این بحث نمی‌شویم برای پاسخ به این پرسش ، به کانال های دیگر مراجعه کنید ، اگر تنها با این هدف وارد کانال ما شده اید ، که برای فردا سیگنال خرید و فروش دلار دریافت کنید لطفا کانال ما را ترک کنید . در قسمت اظهار نظر ممبر ها هم در این مورد از ما سئوال نکنید .

اما کسانی که برای رصد تاثیر سه عامل فوق بر نرخ دلار ، عضو کانال ما شده اند ، ما با جدیت و سخت کوشی تلاش می کنیم به پرسش آنها پاسخ دهیم .

تلاش میشود یک چهارم محتوای تولیدی در تلگرام و اینستاگرام محمد حسین ادیب ، پاسخ به این پرسش باشد ، ٧٠ درصد محتوای تولیدی در اینستاگرام محمد حسین ادیب، متفاوت از تلگرام است . اینستاگرام محمد حسین ادیب شامل دهها ویدئو کوتاه مدت رایگان است و چکیده سمینار ها به صورت کوتاه ویژه مدیران ، اینستاگرام محمد حسین ادیب صد سخن در یک سخن است .

انسان موفق کسی است که بیزینس خود را بتواند در یک صفحه A۴ خلاصه كند ، اينستاگرام محمد حسین ادیب ،با این هدف طراحی شده که افراد ذهنیت خود را در یک صفحه A۴ خلاصه کنند . اینستاگرام محمد حسین ادیب ، یوتویوپی کردن تفکر مخاطب است ، هدف از اینستاگرام ، پیدا کردن سرنخ ها در بیزینس است ، هدف کانال تلگرام محمد حسین ادیب، تحلیل ریشه ای ریسک های سیستمی است .

ریسک یعنی مخاطرات آتی ، کسانی که به هر دلیل ، دارایی دلاری یا ارزی دارند وظیفه ماست که نشان دهیم با چه مخاطراتی در میان مدت و بلند مدت مواجه میشوند و نحوه مقابله با این مخاطرات کدام است . اما برای اینکه در کوتاه مدت چه بکنند به کانال های دیگر مراجعه کنند .

فقط ما را با ملاحظات کوتاه مدت قضاوت نکنید ، پیش بینی نرخ دلار در کوتاه مدت را هم از ما نخواهید ، ما نگاهی میان مدت و بلند مدت به ارز داریم .

ما را با استدلال کسانی که در اوائل سال ٩۶ برگرفته از سپرده گذاری در بانکها ثروت شان ٢ تا ٣ برابر شده بود و تصور می کردند دیگران عقل معاش ندارند ارزیابی نکنید .

این تحلیل به معنای تائید نرخ موجود ارز نیست ، بین این تحلیل و نرخ موجود ارز ، ارتباطی قائل نشوید .