بخش خصوصی در حوزه مسکن

پاسخ به انتقادات از محمد حسین ادیب در خصوص مسکن

پاسخ به انتقادات از  محمد حسین ادیب در خصوص مسکن

یک واحد مسکونی داشته باشید بعد در اقتصاد سرمایه گذاری کنید . یک واحد مسکونی داشته باشید بعد به سودگیری از اقتصاد بپردازید .

حداقل ٣٠ درصد از کل دارایی ، اموال غیر منقول باشد.

اگر داشتن یک واحد مسکونی مستلزم این است که بیش از ٣٠ درصد دارایی مسکن باشد اشکالی ندارد.

در اولین مقاله در آبان ٩۶ نوشتم هیچ چیز به اندازه فرانک سوئیس  و واحد های مسکونی کوچک متراژ گران نمیشود( این مقاله الان در کانال وجود دارد )

از ٣٠ درصد دارایی اموال غیر منقول درصورتی ارزیابی مثبت است که واحد مسکونی کوچک متراژ باشد.

حداقل بیست درصد از سبد دارایی توصیه میشود طلا باشد .

حداقل ده درصد از سبد دارایی ، فرانک سوئیس باشد .

تهران ٣٢٠ محله دارد و ۵٢ درصد معاملات در ١٧ محله است که محله بورسی است و همیشه برای آن تقاضا وجود دارد.

جالب است از ١٧ محله بورسی  ١۵ محله در ١۵ منطقه متفاوت وجود دارد و فقط در منطقه پنج دو محله بورسی هست ، یعنی محله های بورسی فقط در شمال شهر تهران و مناطق گران تر نیست .

از سرمایه گذاری بیش از ٣٠ درصد دارائی در محله های بورسی و در واحد های کوچک متراژ ، ارزیابی مثبت است .

در همه کشور نیز محله بورسی وجود دارد در کل کشور ، از سرمایه گذاری در محلات بورسی مازاد بر ۶٠ درصد دارایی مشروط بر اینکه ٢٠ درصد از سبد دارایی طلا و ده درصد فرانک سوئیس باشد و دارنده بالای ۶٠ سال سن داشته باشد ارزیابی مثبت است .

چهل درصد از سبد دارایی برای افراد غیر سالمند باید در کسب و کار باشد یا صریح تر ؛ چهل درصد از سبد دارایی بهتر است سرمایه در گردش برای فعالیت اقتصادی باشد .

کسانی که کلا فعالیت اقتصادی را کنار می گذارند و فقط وارد بخش های مسکن ، طلا ، ارز و بورس میشوند برای افراد غیر سالمند ، ارزیابی منفی است و اینها ریسک های آتی را ندیده می گیرند بازار های چهارگانه فوق را ریسک های زیادی تهدید می کند .

با ٢٠ درصد از کل دارایی خود ریسک کنید اشکالی ندارد،  اگر کسی ٢٠  درصد ریسک نکند در زندگی جا می ماند .

اگر وارد بازار پر ریسک شدید حد ضرر نگهدارید . فقط وارد بازار های پر ریسکی شوید که بتوانید حد ضرر نگه دارید ،حد ضرر یعنی اینکه اگر خواستید از آن بازار خارج شوید سرمایه گذاری شما را چند روزه بخرند .

حد ضرر را باید ماهانه تعیین کرد برای اردیبهشت ماه حد ضرر ١۵ درصد است ،اگر تصور کردید وارد یک کار پرریسک که شدید خیلی سود می کنید و برخلاف تصور اولیه ؛ ضرر کردید بازی را تا آخر ادامه ندهید ، نگویید تا ضرر ام جبران نشود در بازار می مانم ، ١۵ درصد که ضرر کردید از آن بازار خارج شوید .

اگر با ٢٠ درصد از دارایی خود وارد امور پر ریسک شوید و با ١۵ درصد زیان خارج شوید در یک معامله فقط کمتر از سه درصد از دارایی خود را از دست می دهید .هر کس توصیه من در خصوص حد ضرر را رعایت نکند درست مثل این است که بقیه مطالب من را عمل نکرده است ، عمل به توصیه های دیگر من بدون رعایت حد ضرر ، خودکشی مالی است .

حد سود هم لحاظ کنید ، اگر در یک معامله پر ریسک بیش از ٢٠ درصد سود کردید ، ٧٠ درصد سود خود را از آن بخش خارج کنید .( این توصیه برای اردیبهشت ماه است و ماهانه باید کم و زیاد شود )

ورود به امور پر ریسک بدون رعایت حد سود و حد ضرر ، در آمریکا در ٩٢ درصد موارد به ورشکستگی منجر شده است .

اگر عمل به جدول فوق باعث میشود که در تجارت با کمبود سرمایه در گردش مواجه شوید این جدول را رعایت نکنید ، اما حتما یک واحد مسکونی کوچک متراژ داشته باشید؛  این خط قرمز تحلیل های من است ، اول یک واحد مسکونی کوچک متراژ داشته باشید بعد وارد سرمایه گذاری شوید . در همه سمینار ها طی دو سال گذشته نیز بارها تکرار کرده ام ، حرفی که از تکرار اش خسته نمی شوم این است ؛ اول یک واحد مسکونی کوچک متراژ بعد سرمایه گذاری .

محمد حسین ادیب (پژوهشگر ریسک بازار )